Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén Like House jako příklad konvergence televizního a internetového média
Svobodová, Marie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept mediální konvergence jakožto komplexní a nepředvídatelný proces toho, jak se prolínají stará a nová média. Konkrétně je zde zaměřeno na konvergenci televizního a internetového média. Televize se vlivem digitalizace zásadně proměňuje a nevyhnutelně interaguje s internetem. Mediální konvergence je ukázána na příkladu druhé řady české reality show Like House, ve které skupina influencerů - internetových (mikro)celebrit - žije v jedné vile. Like House 2 zde ale není brán jen jako reality show, ale jakožto hybridní multimediální projekt, který se rozkládá na několika mediálních platformách a na němž se podílí mnoho aktérů. Na základně analýzy televizních epizod reality show a přidružených sociálních sítí je závěrem práce, že logika televizního a internetového média je zde inherentně spjatá. Like House 2 je příkladem toho, jaká může být podoba mediální konvergence, v tomto projektu jsou přitom média propojená na mnoha úrovních.
Srovnání přístupu k online formátům u vybraných českých médií v závislosti na korporátní konvergenci
Řepková, Andrea ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Srovnání přístupu k online formátům v závislosti na korporátní konvergenci se zabývá otázkou, jakým způsobem se liší přístup českých deníků Mladé fronty Dnes, Deníku Právo a Hospodářských novin k jejich přidruženým online zpravodajským serverům. Jelikož zvolená média sdílí společnou charakteristiku, kterou je jejich původně čistě tištěný formát, popisuje v práci autorka nejprve koncept konvergence médií, proces internetizace médií, vysvětluje pojem digitalizace a ekonomické principy médií. V rámci výzkumu pak nejprve provádí obsahovou analýzu textů publikovaných v tištěných verzích média, jež následně vyhledává na zpravodajském serveru a porovnává je, dále také uskutečňuje tři polostrukturované rozhovory se zástupci zkoumaných médií. Ze získaných dat lze konstatovat, že situace je v každém z médií odlišná, a to ve většině ze zkoumaných kategorií obsahové analýzy i v samotném fungování redakcí. Redakce Hospodářských novin je personálně totožnou jako redakce HN.cz, redakce Mladé fronty Dnes a iDnes.cz jsou dvě odlišné redakce, které však úzce spolupracují, což neplatí u redakcí Deníku Právo a Novinky.cz, kde se také jedná o dvě samostatné redakce, nicméně jejich spolupráce je omezená. Tato fakta se pak odráží ve výsledcích analýzy i podrobnějších závěrech.
Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Kosinová, Kamila ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
Recepce mediálních strategií využívaných k propagaci japonské kultury v ČR
Grynyuková, Irena ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním japonského kulturního vlivu na dnešní globalizovaný svět. Primárně se zaměřuje na české publikum a jeho vztah k Japonsku. Cílem je konfrontovat aktuální snahy japonské vlády o kulturní export a porovnat je s předpoklady, které má česká společnost o japonské kultuře. Výzkum porovnává výpovědi českých a částečně i slovenských respondentů. Pro sběr byla zvolena kvantitativní analýza, jako nástroj pro sběr dat pak polostrukturovaný dotazník, který se skládal z otevřených a uzavřených otázek. Jeho šíření probíhalo elektronickou formou. Práce je rozdělena na empirickou část, kde se definují hlavní teoretické, historické a společensko-kulturní koncepty Japonska, které jsou vysvětleny v rámci moderní konvergenční kultury a teorie japonského mediálního mixu. Snahy japonské kulturní diplomacie a aplikování soft power jakožto primárního nositele vlivu a politické moci směrem na Západ jsou vysvětleny skrze definování jednotlivých kampaní a konfrontování těchto aktivit s kritikou. V praktické části se provádí samotný výzkum a analyzují se v něm odpovědi 1 609 respondentů napříč třemi předem definovanými vzorky. Ze závěru analýzy vyplývá, že jsou snahy propagace v České republice omezené a probíhají primárně skrze oficiální agentury či skrze samotné fanoušky populárních mediálních...
Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití
Kucserová, Frederika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití se věnuje procesu konvergence médií, který dal základ vzniku nových služeb. Konvergence neustále probíhá a tempo se zrychluje. Vznikají nová zařízení a rozšiřují se funkce. Styl využívání médií se mění. To je jedním z důvodů, proč vznikla tato práce. Má za cíl vysvětlit sbližování médií a ukázat aktuální využití nových služeb. Mezi ně patří i služby SVOD, na které se práce zaměřuje. Popisuje jednotlivé typy konvergence, změny v procesu přijímání mediálního obsahu, konvergentní a participativní kulturu. Představuje typy služeb VOD, jejich vlastnosti a nejznámější zástupce. Zajímá se o vznik a nabídku světově známých služeb SVOD, které jsou dostupné v České republice. Uvádí také nové služby, které k nám teprve putují. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumáno využití služeb na vyžádání. V počátku této části jsou položeny tři výzkumné otázky. Dotazník se zajímá především o využití placených služeb na vyžádání (SVOD). Také zkoumá jak, kdy a jakým způsobem jsou služby používány. Zjišťuje, jaký je pohled uživatelů na kulturní sounáležitost, která je v poslední době diskutována. Naráží na vliv služeb na jedince a okolí a na závislost na streamovacích službách. Ke vzniku této práce byla využita odborná literatura....
Internetové memy a jejich virální potenciál
Limanovský, Adam ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu internetových memů. S teorií memů přišel evoluční biolog R. Dawkins koncem sedmdesátých let minulého století jakožto kulturní analogií genů. O několik desítek let později se pojem mem začínal objevovat v internetové kultuře ve spojení s vtipy. V této práci pracuji s pojmy mem, viralita, šiřitelná média a konvergence médií. Všechny tyto pojmy definují současné internetové prostředí. Vycházím především z knih L. Shifmanové: Memes in Digital Culture, H. Jenkinse: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide a Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (které je spoluautorem) a K. Nahonové a J. Hemsleyho: Going Viral. Nejprve vymezuji pojem mem a jeho diferenciaci od pojmu viralita, jelikož pro běžného uživatele internetu jsou tyto dva pojmy synonyma. V práci popisuji memové žánry, fáze vzniku internetových memů, které vznikají převážně ze šiřitelných médií na jejichž základě jsou memy vytvářeny a jaké faktory přispívají k jejich šíření v kyberprostoru. Analytická část se skládá z kontextové analýzy vybraných internetových memů, na nichž demonstruji, jak digitální manipulace mění kontext memů, ve kterých se daný mem může použít, a jak ovliňuje jejich fungování.
Emocionalita fanouškovské komunity seriálu Hra o trůny v éře konvergentní kultury
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emocionalitou fanouškovské komunity Hry o trůny v éře konvergentní kultury. Hra o trůny je seriálovým hitem z produkce HBO, který si během svého vysílání v letech 2011 až 2019 získal miliony příznivců a každá nová série ve společnosti budila značnou pozornost. Seriál byl ale také předmětem mnoha kontroverzí. Poslední osmá série se ze strany diváků i kritiků dočkala velice rozpolceného přijetí a tato práce zkoumá, jaké emoce se během vysílání poslední řady vyskytovaly v početné fanouškovské komunitě Hry o trůny. Předmětem zájmu je kromě emocionality i charakteristika tohoto seriálu a jeho fanouškovské komunity neboli fandomu. Výzkum byl prováděn online prostřednictvím zúčastněného pozorování v šesti diskuzních vláknech na fanouškovské stránce Watchers on the Wall.com, kam fanoušci přidávali své komentáře a dojmy z epizod. Jelikož je fanouškovství spojeno s konvergentní kulturou, mediální konvergencí a participací publik, je těmto pojmům věnována pozornost v první kapitole. Důraz je následně kladen i na samotnou definici pojmu fanoušek, fenomén fanouškovství a jeho přijetí ve společnosti, dále na diferenciaci mezi publikem a fanouškem a definovány jsou pojmy jako kolektivní inteligence a vědomostní komunity, jež jsou s fanouškovstvím spojené. V závěru jsou pak...
Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média
Šťastná, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Horký, Petr (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média se věnuje nově vzniklé televizní stanici společnosti Seznam.cz, která byla spuštěna v roce 2018. Vstup čistě internetového média do oblasti celoplošného televizního vysílání je nejen v České republice nestandardní. V době rozmachu digitálních technologií bývá postup expanze médií ve většině případů opačný. Častěji se setkáváme s případem, kdy televizní stanice spouští své webové verze a sociální sítě, na kterých následně poskytují obsah shodný, jako ve vysílání, nebo jej nějakým způsobem obohacují. Seznam.cz svůj internetový obsah naopak přesunul do televizního prostředí. S technologickým pokrokem, především díky síťovým médiím, dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými typy médií, změnám v mediální produkci, ale také v oblasti mediálních profesí. V době, kdy je každý prostřednictvím mobilního telefonu téměř nepřetržitě online, je pro mediální společnosti důležité nabízet uživatelům pestřejší obsah kdykoli a kdekoli. Jejich publika doznala významných změn především kvůli přístupnosti internetu. Uživatel si může vybírat co bude konzumovat a kdy. Navíc může s mediálními obsahy interagovat nebo je dokonce produkovat. Práce se zamýšlí nad tím, proč se společnost Seznam.cz vydala směrem tzv. starého média v...
Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů.
Jirků, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent)
Disertační práce nazvaná Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů se zabývá aktuálními vývojovými trendy médií a žurnalistiky. V kontextu konceptů mediace, medializace, remediace, mediální logiky a teorie sítí aktérů pojednává o dvou dvojicích provázaných procesů, z nichž jednu dvojici tvoří procesy medializace internetu a internetizace masových médií a jednu dvojici procesy mediální konvergence a mediální hybridizace, které všechny spolupůsobí na média i žurnalistiku v jejich aktuální vývojové fázi, a tím v podstatě i na společnost jako celek. Zaměřuje se na vztahy mezi těmito čtyřmi procesy a poukazuje na jejich projevy i důsledky, jež ovlivňují každodenní novinářskou práci. Přináší také poznatky z provedeného výzkumu, který se zabýval konkrétními dopady zkoumaných procesů na novinářské povolání v České republice, zajímal se o aktuální postoje novinářek i novinářů k technologickému vývoji a proměnám každodenní práce, čímž zároveň prověřil platnost tvrzení či definic, které jsou v souvislosti s problematikou aktuálních vývojových trendů nabízeny vědci. Navázal tak na podobné studie, jež byly uskutečněny v zahraničí.
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.